Pradžia
En Ru

Dalinamės darbo patirtimi karantino metu

Dalinamės darbo patirtimi karantino metu

Kaip pasikeitė paslaugų teikimas per karantiną

Kaip teigia tinklo vykdančioji direktorė Laura Penikienė, šalyje įvedus karantiną šeimos gydytojų konsultacijos vyko toliau, tiesa, kaip ir kitose įstaigose, nuotoliniu būdu – iš pradžių tik telefonu, o vėliau atsirado ir vaizdo konsultacijų formatas. „Teko persiorientuoti tiek pacientams, mat dažnas buvo įpratęs atvykti pas gydytoją, kada patogu, ir palaukti prie kabineto durų, kol gydytojas turės galimybę priimti, tiek gydytojams, kuriems pokalbio telefonu metu reikėjo išmokti įvertinti paciento būklę ir nuspręsti – užtenka nuotolinės konsultacijos ar būklė tokia rimta, kad pacientui būtina atvykti pas gydytoją gyvai konsultacijai“, – teigė L.Penikienė.

Žinoma, perorganizuoti įstaigos veiklą lengva nebuvo, kadangi ši situacija – visiškai nauja: kasdien teko mokytis ir ieškoti teisingiausių sprendimų – tiek iš klaidų, tiek iš kitų įstaigų pavyzdžių, tiek iš kitų šalių, PSO rekomendacijų, juolab kad teko ir galvą pasukti, kaip tokiomis sąlygomis užtikrinti pagalbą besikreipiantiems pacientams. Taigi iššūkis buvo nemenkas.

Didžiausias iššūkis įveiktas darbuotojų naudai

Dar sudėtingiau buvo rasti sprendimą, kaip, sumažėjus paslaugų apimtims ir pajamoms, išsaugoti darbuotojus ir užtikrinti jiems maksimalų, koks tik įmanomas tokiomis sąlygomis, atlyginimą. Dalis darbuotojų, supratę, kad vasarą suplanuotos kelionės neįvyks, išėjo apmokamų atostogų. Nors ne visi buvo prikaupę pakankamai atostogų dienų, įstaiga leido jiems atostogauti avansu. Kiti pasirinko prastovas, kurias kompensuoti įsipareigojo valstybė, skirdama nuo karantino nukentėjusioms įmonėms subsidijas.

„Netgi tie darbuotojai, kurie pas mus yra valandininkai ir kuriuos išsikviečiame tik esant reikalui, nebuvo palikti visiškai be jokių pajamų: suteikėme jiems arba apmokamas atostogas, arba leidome į prastovas, kad užtikrintume bent minimalias pajamas. Taigi pagrindinis administracijos rūpestis pirmiausia buvo ne sumažėjusios įmonės pajamos, o kaip apsaugoti darbuotojus, pasirūpinti jų gerove. Juk medikai nėra tik profesijos, kovojančios su užgriuvusiu virusu, atstovai – jie, kaip ir visi kiti, yra žmonės, turintys paskolų, vestuvių planų, jie taip pat mamos bei tėčiai, kurių šeimyninę rutiną stipriai koregavo užgriuvę netikėtumai. Drįstu sakyti, kad mūsų pastangos ir įgyvendintos priemonės pasiteisino. Kai jau vėl buvo leista dirbti, labai greitai galėjome atstatyti paslaugas, kadangi mums, skirtingai nuo kai kurių kitų įstaigų, kurios dalį savo darbuotojų atleido, nereikėjo iš naujo ieškoti personalo. Atvirkščiai, visi mūsų darbuotojai buvo gerai nusiteikę, pasiruošę dirbti ir labai laukė starto. Todėl jau pirmą dieną, kai buvo leista teikti konsultacijas gyvai, mes dirbome visu pajėgumu“, – pasakojo L. Penikienė.

Pasak dienos chirurgijos paslaugas teikiančių darbuotojų, sustabdžius planines operacijas įstaigos vadovai nepaliko juos be darbo, o pasiūlė prisijungti prie kitų kolegų, kuriems reikėjo pastiprinimo, arba pagal kvalifikacijos galimybes karantino laikotarpiu užsiimti kita veikla.

Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/sveikata/medicinos-istaiga-pasidalino-patirtimi-kaip-isgyveno-karantina-541-1327936?fbclid=IwAR22hwjPJATkBNhU9vtBQPy1gVASzfwogWMIgv3__Im4-Nnl4sPGxXLjIuA